Ako nezostať hladný a smädný na dovolenke?

Poznáme štyri základné možnosti, ktorými ubytovacie zariadenia ponúkajú stravu svojím návštevníkom. Medzi nimi sú dôležité odlišnosti a je dobré ich poznať, aby nám nepokazili celkový dojem z vysnívanej dovolenky.

all inclusive

Ktorý typ si vybrať a čím sa odlišujú?

  1. Polpenzia – tvoria ju raňajky a večere. Raňajky bývajú formou bufetových stolov. Večere môžu byť takto podávané tiež, alebo tiež ako výber z  jedál. Nápoje bývajú spravidla k dispozícii pri raňajkách (káva, čaj, rôzne druhy ovocných štiav). Pri večeri to nie je zvykom a hradí ich stravník.
  2. Plná penzia –pozostáva z raňajok, obedov a večerí. Obed sa vyberá buď z menu, alebo je podávaný opäť formou bufetových stolov. Raňajky a večere sú rovnaké, ako v prípade polpenzie. Aj v tomto prípade platí, že nápoje nie sú zahrnuté v cene.
  3. All inclusive – všetky chody sú k dispozícii v neobmedzenom množstve. Rovnako je to aj pre alkoholické a nealkoholické nápoje. Spomínané tri hlavné chody bývajú doplnené  o malé jedlá, takzvané snacky. Ponuka jedla a nápojov je však časovo obmedzená.
  4. Ultra all inclusive – zahŕňa celú all inclusive ponuku, ktorá je rozšírená napríklad o podávanie neskorých večerí, alebo kvalitný značkový alkohol. Do celkovej ponuky pod ultra all inclusive bývajú zahrnuté aj ďalšie hotelové služby, nie len tie stravovacie.

raut

Dobré rady:

Pamätajte si, že toto je základné rozdelenie. Každé ubytovacie zariadenie si ich môže upraviť podľa seba. Preto sa nespoliehajte na to, že poznáte čo to je napríklad all inclusive. Pri rezervovaní zájazdu si konkrétnu ponuku ozrejmite s cestovnou kanceláriou. A ak máte rôzne stravovacie obmedzenia, informujte sa, či v ponúkanej strave nájdete jedlá, ktoré vám budú vyhovovať, prípadne či Vám vyjdú v ústrety. Nezabudnite sa pýtať aj na druh kuchyne, ktorú varia, aby ste neboli nemilo prekvapení. Taktiež majte na pamäti, že jednotlivé jedlá sú väčšinou podávané v určitých časových úsekoch.  

Rubriky
Tovar

Využitie a zdravotné účinky kakaového masla

Keď sa povie kakaové maslo, niektorí z vás si pravdepodobne predstavia maslo hnedej farby s sladkej chute. To však samozrejme nie je pravda. Tento produkt sa farbou podobá na naše klasické maslo, vyrobené z mlieka. Chuť nie je sladká, ide skôr do horka. Podobne ako napríklad pri kokosovom oleji, jedlu dokáže dodať veľmi jemnú a nadýchanú chuť. Hovoríme taktiež o nesmierne zdravej potravine. Ak ste teda kakaové maslo ešte nevyskúšali, je na čase.

kako
 
Ako kakaové maslo používať
 
Kakaové maslo môžete použiť v hocakom pokrme, namiesto klasického masla, oleja, alebo masti. Jedlu dodá veľmi zaujímavú, exotickú chuť. Ak ste ho ešte nikdy nepoužívali, pred tým, ako ho pridáte do vášho jedla, ho určite ochutnajte.
 
Ak ste už niekedy v živote jedli čokoládu, alebo výrobky kde je použitá, jedli ste aj kakaové maslo. Ide o tuk, ktorý sa vyrába z kakaových bôbov. Okrem potravín je veľmi často využívané aj v kozmetike. Na pokožku má podobné účinky ako napríklad maslo bambucké.
 
Zdravotné účinky kakaového masla
 

  • Obsahuje vysoké množstvo antioxidantov.
  • Nájdete v ňom aj flavonoidy.
  • Je dobrým zdrojom polyfenolov.
  • Posilňuje imunitný systém.
  • Zabraňuje vzniku zápalov v organizme.
  • Pri existujúcich zápaloch, ic h dokáže liečiť a zmierňovať ch prejavy.
  • Predchádza vzniku kardiovaskulárnych ochorení ( vysoký cholesterol, upchávanie ciev, infarkt… )
  • Je bohatým zdrojom nasýtených tukov, rastlinného pôvodu, ktoré pôsobia priaznivo na cievy a srdce.
  • Priaznivo pôsobí na centrálnu nervovú sústavu.

 máslo

Kyselina stearová :dvadsať až štyridsať percent
Kyselina arachidonová :jedno až tri percentá
Kyselina palmitová :dvadsať až tridsať percent
Nasýtené tuky :päťdesiatpäť až sedemdesiat percent
Kyselina laurová :jedno až dve percentá
 
Konkrétny obsah vyššie spomenutých látok závisí hlavne od kvality masla. Teda od spôsobu jeho spracovania, pestovania bôbov a iných faktorov.